Drankenhandel Winters Liessel - Nieuws

Nieuws

Bekijk ons nieuws, acties en nieuwe producten.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief



NIEUW van Lipton Ice Tea, Lipton Ice Tea Zero


Zero Sugar, 100% Taste

Wist je dat suiker de grootste zorg is onder consumenten op het gebied van frisdranken? 15% van de consumenten drinkt alleen zero Sugar frisdrank. Daarnaast zien we dat bestaande Lipton consumenten maar liefst 33% meer Lipton Ice Tea Zero drinken sinds de introductie.


liptonzero

Bedien daarom ook de bewuste consument met onze suikervrije Lipton varianten. Lekker verfrissend, laag in calorieën, 0% suiker en met de vertrouwde smaak van Lipton Ice Tea. https://unileverpartners.nl/verkoopondersteuning/lipton-green-zero


Dé terrastips voor dit jaar


Binnen is buiten
Steeds vaker speelt het horecaleven zich buiten af, want dit voelt nog altijd veiliger Je ziet dat binnen- en buitenruimten steeds meer in elkaar overlopen. Terrassen en patio’s worden ingericht alsof het binnen is met meubels, kleden, planten, verlichting. Er wordt steeds vaker gekozen voor een gezellige of meer luxe inrichting, in plaats van standaard buitenmeubilair. Of juist lekker bohemian, vintage of een gekke mix. En binnenruimten worden steeds meer ingericht alsof het buiten is. Overwoekerd met planten, terrasachtig meubilair. We zien vaker hybride ruimten, die zowel buiten als binnen kunnen zijn, afhankelijk van het weer.

Outdoor cooking
Koken speelt zich steeds vaker buiten af. Gasten willen meer entertainment & tafelbereidingen en we zien dat er hele keukens worden gebouwd waar live wordt gekookt. Zowel warme bereidingen als koude bereidingen. In plaats van de barbecue, zien we vaker houtovens.

Buitenbar voor cocktails
Naast de keuken, zien we ook de opkomst van de buitenbar voor cocktails/champagne/vermut.

Terras als werkplek of event-space
We zien dat er ook op terrassen steeds vaker wordt gewerkt. Een deel van het (dak)terras wordt ingericht als werkplek, met stopcontacten voor de laptops, goed werkend internet. Ook wordt het terras steeds vaker gebruikt als event-space. Mensen hebben geen zin in een muf zaaltje en willen elkaar graag in alle openheid ontmoeten.

Rooftop-terras
Het aantal rooftop-terrassen stijgt nog altijd. Niet alleen voor een drankje, maar hier wordt ook steeds vaker gedineerd. Er is ook niet romantischer dan een diner bij de ondergaande zon of met een prachtig uitzicht over de stad.

De aperitief-trends
De aperitief-trends groeien nog steeds. Dit is de manier voor de horeca om meer omzet te maken. Mensen spreken sneller af voor een aperiefmoment met bites, dan voor een standaard diner.

Take-out
Niet elk restaurant heeft een terras, maar door take-out kits en door uitgifte-windows wordt er buiten toch omzet gemaakt. Ook zien we dat er speciale voorzieningen worden ingericht voor delivery, zodat dit geen overlast geeft voor de restaurantgasten.

Biertuinen
Biertuinen, zoals we die kennen uit Budapest, worden hip. Zonder tafelservice, maar goedkoop en gezellig.

Technologie
Strandtenten en terrassen stonden in ons land nou niet bepaald bekend om de goede en snelle service. Dat is door de technologie een stuk verbeterd. Zelf de menukaart scannen, een drankje bestellen en afrekenen met je mobiele telefoon. In no time werd dit door de gasten omarmd en dat zal komende jaren alleen maar meer verbeteren. In plaats van houtje-touwtje menukaarten, gaan we betere bestelsystemen krijgen.

Meer terrassen
Gemeenten zien in dat terrassen belangrijk zijn vanuit citymarketing-perspectief. Meer terrassen zorgt voor een betere beleving. Parkeerplaatsen worden steeds vaker opgegeven voor meer tijdelijke ruimte voor het terras. Wat als tijdelijke compensatiemaatregel begon, zal in de toekomst verder uitgroeien. Hopelijk worden steden en dorpen komende jaren één groot terras.


Nieuw voor de horeca : Coca-Cola Zero Sugar Cherry


In het diepste geheim is er hard gewerkt aan een uitbreiding van één van hun bestaande producten. Mogelijk ben jij één van de eersten geweest die hun grote geheim al heeft geproefd via een tasting kit. Vol trots én in lijn met de goede voornemens van jouw gasten lanceren ze: Coca-Cola zero sugar Cherry, een nieuwe speler in de horeca! Lees hieronder 5 redenen waarom dit product interessant is voor op jouw kaart:

Waarom Coca-Cola zero sugar Cherry?

Niet alleen kort na de jaarwisseling staat het maken van bewuste keuzes in het belang van gezondheid hoog op het lijstje van goede voornemens, dit onderwerp is actueler dan ooit. Gasten zijn steeds vaker opzoek naar drankjes met weinig of géén suiker, maar ook naar smaakvariatie en beleving. Hun sprankelende nieuwkomer Coca-Cola zero sugar Cherry sluit goed aan bij deze trends in de markt én biedt net dat beetje extra waar jouw gast naar op zoek is!

De zero sugar categorie zorgt voor groei en is dé toekomst op jouw kaart. Met extra smaak binnen deze categorie kan jij variatie bieden, aankoop frequentie verhogen en nieuwe gasten aantrekken.

5 redenen om Coca-Cola zero sugar Cherry op de kaart te zetten:

1. De ‘zero’-categorie groeit jaarlijks 25% en is de toekomst van de Cola-categorie


2. De vraag naar flavours (speciale smaken) groeit met 16%


3. 52% van de smaakliefhebbers in de retail kiest al voor de smaak Cherry. Deze smaak staat daardoor op nummer 1 in Nederland


4. Coca-Cola zero sugar Cherry biedt een extra mogelijkheid om je gast te verassen: 74% van de gasten wil verrast worden en is vaak bereid om meer te betalen voor smaak


5. 82% van de millenials & Gen-Z denkt dat Coca-Cola zero sugar Cherry een succes wordt


De merken van Coca-Cola Europacific Partners worden binnenkort in een nieuw jasje gestoken!


De 330ml blikverpakkingen van Coca-Cola Europacific Partners worden binnenkort in een nieuw jasje gestoken! Deze verpakkingen hebben al meer dan 50 jaar dezelfde vorm en na een succesvolle lancering van de nieuwe 330ml blikverpakking in meerdere Europese landen komt deze innovatie nu ook in Nederland op de markt.

Met deze nieuwe verpakking speelt Coca-Cola Europacific Partners in op de constant veranderende markt, wordt er een betere fit gerealiseerd met de huidige consumenten én wordt een volgende generatie kopers aangesproken.


Colablik

De nieuwe standaard

Vanaf maandag 7 maart 2022 introduceert Coca-Cola Europacific partners de nieuwe 330ml blikverpakking genaamd 'sleek can', gemaakt van 100% recyclebaar aluminium. Dezelfde inhoud, maar dan in een hoger en smaller blikje, met een moderne en trendy uitstraling en nu nóg gemakkelijker in de hand. Het gehele 330ml blikassortiment van Coca-Cola in Nederland, waaronder Coca-Cola, Fanta, Sprite, Fernandes en Minute Maid, zal overgaan op deze nieuwe verpakking.

Daarnaast zal Fuze Tea overgaan van 250ml blik naar de nieuwe standaard 330ml blikverpakking, zodat jij jouw klanten een uniform aanbod kan bieden.


La Trappe Nillis: een uniek samenspel tussen traditie en innovatie


Bierbrouwerij de Koningshoeven brengt als eerste in de wereld een volledig alcoholvrij trappistenbier op de markt: La Trappe Nillis (0,0%). Het bier is het resultaat van een uniek samenspel tussen traditie en innovatie. Het is gebrouwen volgens authentieke receptuur, met gebruikmaking van duurzame grondstoffen en energiebronnen. Een deel van de opbrengst gaat naar projecten die de broeders van Abdij Onze Lieve Vrouw van Koningshoeven in Oeganda ontplooien.

Met de stijgende vraag naar alcoholvrij bier ontwikkelde Bierbrouwerij de Koningshoeven met La Trappe Nillis een uniek antwoord: een volledig alcoholvrij trappistenbier dat geen concessies doet aan de kenmerkende kwaliteit van La Trappe. Daarnaast bestaat Abdij Onze Lieve Vrouw van Koningshoeven 140 jaar, waarmee de introductie van dit bier een gouden randje geeft aan de lange historie.

Aangenaam bitter met karamelzoete afdronk

La Trappe Nillis is donker, amberkleurig met een gebroken witte schuimkraag. Het toegankelijke alcoholvrije trappistenbier heeft een aangename bitterheid en een ronde moutige, karamelzoete afdronk. De geur van mout en karamel vloeit samen met de frisse en fruitige aroma’s die de gist en hop voortbrengen.

De symboliek van de naam Nillis

De naam ‘Nillis’ is afgeleid van het Latijnse Nihil (niets) en Nullus (geen enkel). Daarmee doet La Trappe Nillis ook in naam recht aan wat het is: 0,0% alcohol en traditioneel 100% La Trappe. Maar er is nog een betekenis die van ‘Nillis’ een passende naam maakt. “Het is een verbastering van Nilus, dat verwijst naar de rivier de Nijl”, vertelt broeder Isaac, de prior van Abdij O.L.V. van Koningshoeven. Hij was nauw betrokken bij de ontwikkeling van het alcoholvrije bier. “De Nijl ontspringt in Oeganda, waar wij als trappistengemeenschap een dochterhuis hebben, Our Lady of Victoria. De naam van dit nieuwe bier symboliseert daarmee ook onze verbondenheid met dat land.”

0,0% alcohol, 100% traditie

Ter ere van het 140-jarig bestaan van de abdij, is op het etiket een QR-code te scannen die leidt naar een historische tijdlijn waarbij de rijkdom van de geschiedenis van het bierbrouwen en de gemeenschap van Abdij O.L.V. van Koningshoeven ervaren kan worden. Men kan ook rechtstreeks gaan naar: 140.latrappe.nl


Nillis